Meetupy jako pomocník při náboru zaměstnanců

Meetupy jako pomocník při náboru zaměstnanců

Meetupy se v různé formě a s různými názvy staly poměrně častým jevem, především v oblasti IT, ale nejen v ní. Mají různá témata, koncepty, různá zaměření a různé cílové skupiny, ale jedno mají společné - mohou hrát významnou roli při rozhodování uchazečů o zaměstnání ve firmě, která takové akce pořádá.

Pro to, aby meetupy dlouhodobě pomáhaly zlepšit nábor, je důležité skloubit několik rovin:

  • Komunita musí mít pocit, že jí něco vracíte - vyberte atraktivní téma i speakera a hlavně nešetřete. To se týká speakera, marketingu, vybavení a zázemí celého meetupu - počítá se každý detail od systému pro registraci po značku piva na meetupu.
  • Ukažte co nejvíce z vlastní kultury - zásadně pořádejte všechny akce ve vlastních prostorech a zapojte do organizace vlastní lidi. Vše, co účastníci na meetupu uvidí je o vaší firmě a vyvolá to přirozenou diskusi, při které můžete o své firmě předat ještě více autentických informací.
  • Zaměřte se na relevantní publikum - speaker, téma, marketing, ale i samotná atmosféra meetupu musí odpovídat vaší cílové skupině. Účastníci, kteří se budou na meetupu cítit “jako doma” budou skvělými ambasadory vaší firmy ve svých komunitách a na svých sociálních sítích.
  • Kvalitní follow-up s účastníky - uvědomění si, že nejde o prvoplánový recruitment - jde o navázání vztahů, jejich budování a péči o ně. Samotný nábor se dostaví jako přirozený “vedlejší efekt”.

Velice poučně a prakticky tuto tématiku popsal Matěj Matolín v rozhovoru pro náš pořad #PersonalistikaZet na rádiu Zet. Matěj se ve své praxi věnuje pořádání eventů již delší dobu a jako jeden z mála se může pochlubit pořádáním podobných akcí na několika kontinentech, včetně samotného Silicon Valley. Vezměte si něco z jeho zkušeností i vy.

Poslechněte si celý rozhovor s Matějem Matolínem (10 min)

https://www.zet.cz/tema/personalistika-zet-meetupy-je-vhodne-poradat-ve-vlastni-firme-ucastnici-poznaji-pravou-atmosferu-13664